Vlot gestart, ik heb een pakket gekozen in 1 keer betaalt. Uiteindelijk 1 les bijgekocht. Verder de opdrachten van de rij instructeur opgevolgd die super heeft lesgegeven.

Ervaringen RijLESS
We vragen onze leerlingen regelmatig of ze tevreden met ons zijn. We blijven er elke dag aan werken om onze dienstverlening verder te verbeteren! Hieronder zie je de reacties van leerlingen die onlangs gestart zijn met hun rijlessen of het rijbewijs hebben gehaald.
Reviews en beoordelingen Rijless
Onze leerlingen beoordelen o.a. onze klantenservice, de rijlessen, de instructeurs en de prijs-kwaliteit verhouding. Het zijn onafhankelijke ervaringen die recent geplaatst zijn. Beoordelingen over Rijless worden gecontroleerd door klantenvertellen.nl
Reviews RijLESS
Zeer prettige ervaring qua communicatie en qua rijlessen.
Enorm fijne tijd gehad bij rijless
Ik ben in Maart '19 begonnen en ik ben vandaag (Augustus '19) geslaagd voor m'n rijbewijs. Ik ben onwijs blij dat ik voor deze rijschool heb gekozen! Mijn rijinstructeur (Sarbest) heeft mij al die maanden heel goed geholpen en door hem heb ik zowel m'n theorie, maar ook mijn praktijkexamen in één keer gehaald! Niet verwacht, want ik begon met een soort van angst aan dit avontuur. Ik ben heel blij en ik wil Rijless.nl + m'n rijinstructeur onwijs bedanken!
Al de afspraken zoals besproken zijn nagekomen en het was prettig om eerst een intake rijles te hebben gehad, waarna ik een uiterst fijne en deskundige rij instructeur kreeg.
Dank zij deze aanpak en mijn geweldige rij instructeur ben ik in 1x geslaagd. Fantastisch en bedankt hiervoor
Dank zij deze aanpak en mijn geweldige rij instructeur ben ik in 1x geslaagd. Fantastisch en bedankt hiervoor
Prima bedrijf! in een keer geslaagd
slechte ervaring gehad met rijless.nl, tot twee keer toe nog geen week voor mijn examen een nieuwe rij instructeur gekregen. Hier hebben ze ook nog een zielig verhaal bij gehangen waardoor ik er begrip voor had. Achteraf het verhaal nog van mijn oude rij instructeur te horen gekregen en het blijkt heel anders in elkaar te zitten. De tweede keer was bijvoorbeeld doordat ze een examen dubbel geboekt hadden waardoor de mijne bijna niet door kon gaan. Ook was het in deze periode lastig om mijn rijlessen in te plannen en werden deze regelmatig afgezegd. Mijn oude rij instructeur kreeg uiteindelijk het verzoek om mijn examen over te nemen en ondanks dat hij al weg was bij rijless.nl heeft hij mij hierbij toch geholpen. Vanuit Rijless.nl krijg je een telefoontje waarin ze zeggen begrip te hebben maar compensatie daar doen ze ook niet aan. Ik zou deze rijschool zeker niet aanraden.
Ik was mijn Poolse rijbewijs verloren en kon absoluut niet naar Polen om mijn rijbewijs te laten vervangen. Zat niets anders op dan mijn Nederlandse rijbewijs te halen!
Werd mij belooft dat ik in de zomervakantie gelijk kon beginnen en in de zomervakantie me rijbewijs kon halen, maar toen bleken alleninstructeurs op vakantie toen k al had betaalt, volgende week begint me school en heb ik 0 rijles gehad en heb ik ook precies 0 tijd meer om te lessen nou bedankt!
Super! Vanaf dag één duidelijke communicatie en overal direct antwoord op vragen. Van het inschrijffornulier tot het belletje om te feliciteren. Echt een aanrader! Bij deze instructeur Jaco gevraagd na de startles mijn instructeur te blijven. Ondanks drukke schema is het geregeld en tot aan examen een plan uitgestippeld. Dank voor alle hulp!
Werd mij belooft dat ik in de zomervakantie gelijk kon beginnen en in de zomervakantie me rijbewijs kon halen, maar toen bleken alleninstructeurs op vakantie toen k al had betaalt, volgende week begint me school en heb ik 0 rijles gehad en heb ik ook precies 0 tijd meer om te lessen nou bedankt!
Reactie van RijLESS
Beste Rafael, Allereerst mijn excuus dat de start van je opleiding is misgegaan, dat is niet de bedoeling en ik wil dit natuurlijk graag voor je oplossen. Ook jij kan gelijk starten en nu nog steeds snel je rijbewijs halen. Je hebt gisteren, 15 augustus, de eerste aanbetaling van je pakket gedaan en bent gelijk ingedeeld bij je instructeur om afspraken te maken voor je rijlessen. Je proefrijles was in juli, maar je hebt gekozen om te starten met betalen en dus ook met lessen per 15 augustus. Het is misgegaan, want je hebt na je proefrijles niet voor een spoedcursus gekozen. Mijn collega had tijdens je proefrijles, als de afspraken gemaakt worden, beter moeten doorvragen. We hadden zeker moeten weten dat jij begreep waar je wel en niet voor gekozen hebt. Voor jou is het géén dagelijkse kost om dit soort afspraken te maken, maar wij doen niet anders en hadden dit veel beter moeten doen. Daarom ook mijn excuses, want ik snap je teleurstelling. Graag zet ik alles op alles om na een valse start, de spoedcursus die je wilt alsnog voor je te regelen. Met vriendelijke groet, Rinus
Beste Rafael, Allereerst mijn excuus dat de start van je opleiding is misgegaan, dat is niet de bedoeling en ik wil dit natuurlijk graag voor je oplossen. Ook jij kan gelijk starten en nu nog steeds snel je rijbewijs halen. Je hebt gisteren, 15 augustus, de eerste aanbetaling van je pakket gedaan en bent gelijk ingedeeld bij je instructeur om afspraken te maken voor je rijlessen. Je proefrijles was in juli, maar je hebt gekozen om te starten met betalen en dus ook met lessen per 15 augustus. Het is misgegaan, want je hebt na je proefrijles niet voor een spoedcursus gekozen. Mijn collega had tijdens je proefrijles, als de afspraken gemaakt worden, beter moeten doorvragen. We hadden zeker moeten weten dat jij begreep waar je wel en niet voor gekozen hebt. Voor jou is het géén dagelijkse kost om dit soort afspraken te maken, maar wij doen niet anders en hadden dit veel beter moeten doen. Daarom ook mijn excuses, want ik snap je teleurstelling. Graag zet ik alles op alles om na een valse start, de spoedcursus die je wilt alsnog voor je te regelen. Met vriendelijke groet, Rinus
Wat mij betreft is rijless.nl erg prettige rijschool. Vantevoren ben ik goed begeleid naar het best mogelijke traject voor mij persoonlijk. Ook tijdens het lessen ben ik erg goed geïnstrueerd door mijn instructeur over wat er van mij verwacht werd bij mijn theorie- en praktijkexamen. Om deze reden ben ik beiden examens in 1 keer geslaagd en is mijn conclusie dan ook dat ik mijn ervaring met deze rijschool als erg prettig zie.
Een goede ervaring
Eerst had rijles zonder enig overleg mijn rijles geannuleerd, uiteindelijk een dag eerder tijdens spitsuur. Proef rijles gehad, instructeur gaf helemaal geen aanwijzingen en wist dat ik 2 jaar niet had gereden. Het was druk op de weg waarvan we begonnen met rijden en hij jutte mij helemaal op. Tijdens het rijden kreeg ik alleen te horen wat ik verkeerd deed en niet hoe ik het wel moest doen, zo kon ik niet laten ziet wat ik kon. Rij instructeur begon over politieke zaken te praten op het moment dat hij hoorde wat mijn afkomst is. Vervolgens krijg ik een standaard formulier waarop staat 13 rijlessen van 100 minuten, deze man heeft hier een hele stapel van mee. Als advies krijg ik: je moet dingen vragen... (pardon?). Heb rijles een bericht verzonden dat ik geen les van hun wil. Vandaag werd ik door hun gebeld dat de aanbod staat en op het moment dat ik aangaf het niet te willen (zonder kans om een reden te geven) is er gelijk opgehangen met een nare toon. Ik raad dit bedrijf niet aan.
Soepel
Ontzettend snel geregeld allemaal en erg veel opgestoken van mijn rij instructeur.
Binnen 1 maand al mijn lessen gehad en in
1 x geslaagd!
Binnen 1 maand al mijn lessen gehad en in
1 x geslaagd!
Perfect alles duidelijk altijd krijgt ik snelle reacties naar mijn vragen top
Ik ben geen goede Nederlandse spreker. Toen ik de eerste "try-out-les" had, had ik een instructeur die heel goed Engels sprak. Hij vertelde me na de eerste les dat het geen probleem zou zijn om de volgende lessen in het Engels te doen. Nadat kwam een nieuwe instructeur die het Engels niet goed genoeg kon spreken om rijconcepten uit te leggen. Ik belde Rijless om naar een andere instructeur te vragen en de persoon aan de telefoon werd boos op me en vertelde me dat "you live in the Netherlands and you should speak Dutch". Ik betaal Rijless niet voor een Nederlandse les - ik betaal ze om me te leren veilig en met kennis van zaken te rijden. De instructeur was vriendelijk en geduldig met mij, maar uiteindelijk slaagde ik er niet in en had ik het gevoel dat ik had moeten annuleren na dat vreselijke telefoongesprek met het bedrijf.
Ik ben geen goede Nederlandse spreker. Toen ik de eerste "try-out-les" had, had ik een instructeur die heel goed Engels sprak. Hij vertelde me na de eerste les dat het geen probleem zou zijn om de volgende lessen in het Engels te doen. Nadat kwam een nieuwe instructeur die het Engels niet goed genoeg kon spreken om rijconcepten uit te leggen. Ik belde Rijless om naar een andere instructeur te vragen en de persoon aan de telefoon werd boos op me en vertelde me dat "you live in the Netherlands and you should speak Dutch". Ik betaal Rijless niet voor een Nederlandse les - ik betaal ze om me te leren veilig en met kennis van zaken te rijden. De instructeur was vriendelijk en geduldig met mij, maar uiteindelijk slaagde ik er niet in en had ik het gevoel dat ik had moeten annuleren na dat vreselijke telefoongesprek met het bedrijf.
Reactie van RijLESS
Beste oud-leerling, Allereerst mijn complimenten voor je Nederlands, dat gaat al heel goed en natuurlijk mijn excuses voor het “botte” gesprek van mijn collega aan de telefoon. Helaas hebben we geen “native speakers” en is Engels niet onze moedertaal. We hebben als één van de weinige rijscholen een theoriecursus in het Engels en een heleboel Engelssprekende instructeurs. Het verkeer heeft zijn specifieke termen en het is dan ook best lastig om die allemaal één op één naar het Engels te vertalen, maar we doen onze uiterste best om zo duidelijk mogelijk te zijn. Blij ben ik om te horen dat de instructeur wel vriendelijk en geduldig was en ik had graag gelijk van je ervaring aan de telefoon gehoord. We hadden dan direct gezocht naar de juiste oplossing en als die er niet is, had je altijd nog kunnen annuleren. Nogmaals dank je wel voor het delen van je ervaring en ook dit is een leermoment voor ons. Jammer dat je ons niet gelijk op de hoogte hebt gesteld, want ik weet zeker dat we je hadden kunnen laten zien dat we beter kunnen en beter zijn. Met vriendelijke groet, Rinus
Beste oud-leerling, Allereerst mijn complimenten voor je Nederlands, dat gaat al heel goed en natuurlijk mijn excuses voor het “botte” gesprek van mijn collega aan de telefoon. Helaas hebben we geen “native speakers” en is Engels niet onze moedertaal. We hebben als één van de weinige rijscholen een theoriecursus in het Engels en een heleboel Engelssprekende instructeurs. Het verkeer heeft zijn specifieke termen en het is dan ook best lastig om die allemaal één op één naar het Engels te vertalen, maar we doen onze uiterste best om zo duidelijk mogelijk te zijn. Blij ben ik om te horen dat de instructeur wel vriendelijk en geduldig was en ik had graag gelijk van je ervaring aan de telefoon gehoord. We hadden dan direct gezocht naar de juiste oplossing en als die er niet is, had je altijd nog kunnen annuleren. Nogmaals dank je wel voor het delen van je ervaring en ook dit is een leermoment voor ons. Jammer dat je ons niet gelijk op de hoogte hebt gesteld, want ik weet zeker dat we je hadden kunnen laten zien dat we beter kunnen en beter zijn. Met vriendelijke groet, Rinus
De service van Rijless.nl was top; vragen en aanvragen werden snel beantwoord. Mijn aangewezen instructeur Farid is echt de beste! Zonder hem had ik m’n rijbewijs nooit gehaald!!