Ervaringen RijLESS

We vragen onze leerlingen regelmatig of ze tevreden met ons zijn. We blijven er elke dag aan werken om onze dienstverlening verder te verbeteren! Hieronder zie je de reacties van leerlingen die onlangs gestart zijn met hun rijlessen of het rijbewijs hebben gehaald.

Reviews en beoordelingen Rijless

Onze leerlingen beoordelen o.a. onze klantenservice, de rijlessen, de instructeurs en de prijs-kwaliteit verhouding. Het zijn onafhankelijke ervaringen die recent geplaatst zijn. Beoordelingen over Rijless worden gecontroleerd door klantenvertellen.nl

Reviews RijLESS

Gemiddeld 7,7Service 8Deskundigheid 7Prijskwaliteit 7
Ervaring door Nika uit Hank op 24 augustus, 2018
Al met al een goeie rijopleiding gehad. Persoonlijk ga ik geen 2e keer voor Rijless.
Gelukkig werden enkele (kleine) probleempjes zo goed mogelijk opgelost. Echter jammer dat sommige dingen moesten gebeuren.
Gemiddeld 7,7Service 8Deskundigheid 7Prijskwaliteit 7
Ervaring door Nika uit Hank op 24 augustus, 2018
Al met al een goeie rijopleiding gehad. Persoonlijk ga ik geen 2e keer voor Rijless.
Gelukkig werden enkele (kleine) probleempjes zo goed mogelijk opgelost. Echter jammer dat sommige dingen moesten gebeuren.
Reactie van RijLESS
Hoi Nika, Dank je wel voor je beoordeling en gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs en ook nog in 1x. Helaas moesten we je aan het begin een keer overplaatsen naar een nieuwe instructeur. Die van jou, moest ivm familie omstandigheden met spoed naar Suriname. Dit zijn van die onvoorziene situaties, die kunnen gebeuren. Het voordeel is dan in ieder geval wel bij ons, dat we een heel team van instructeurs hebben die gelijk kunnen inspringen en de gemaakte afspraken overnemen. Veel succes met je rijbewijs en heel veel veilige kilometers gewenst, namens het hele team en je instructeur. Met vriendelijke groet, Rinus
Klantvriendelijkheid 9,0Reactiesnelheid 9,0Totaal 9,0
Ervaring door Else uit Nijmegen op 22 augustus, 2018
Ik kreeg snel een reactie van Rinus en hij was erg klantvriendelijk!
Gemiddeld 7,3Service 6Deskundigheid 8Prijskwaliteit 8
Ervaring door Berthon uit Amsterdam op 21 augustus, 2018
Het aanmelden en proefles ging heel snel. Daar ben ik zeer tevreden over. Aangewezen instructeur was ook top, ook al verliep het inplannen van mijn lessen soms moeizaam ivm zijn drukke agenda. Maar eenmaal gepland liep het goed. Heb via de pagina aangemeld voor de theorie-dag bij 123- Theorie, maar dat ging heel goed mis. Er is blijkbaar niet/ niet goed gecommuniceerd met elkaar waardoor ik 2 hele dagen ben geweest bij 23-Theorie zonder dat ik examen mocht doen. Daarnaast heb ik bij mijn aanmelding bij de rijschool aangegeven, dat ik 17 augustus naar Curaçao zou vertrekken en dat ik voor de tijd mijn rijbewijs wilt halen. Dat zou geen probleem zijn en heb stukken op gestuurd als bewijs dat ik wegging. Drie weken voor mijn vertrek had ik alsnog geen datum. Uiteindelijk wel een datum gekregen 15 augustus, dit is 2 dagen voor ik wegging. Extra stress dus. Heb gevraagd aan de rijschool waarom het zo last minute moet. Als antwoord kreeg ik dat er geen andere data beschikbaar was, voor mijn vertrek. Ik heb aangewezen dat ik dit als een voorwaarden voor mijn inschrijven heb aangegeven dat ik mijn rijbewijs moest halen voor de 17de, en dat ik bewijsstukken heb gestuurd waarin staat dat ik wegging en dat het volgens de rijschool genoeg zou zijn om mij een examenplek te bemachtigen. Van de rijschool begreep ik dat het verzoek met mijn bewijstukken afgekeurd zijn. Dit wist ik niet en heb gevraagd naar een uitleg waarom deze afgekeurd zijn. Deze heb ik tot heden niet gekregen.


Heb mijn examen gehaald en heb met spoed mijn rijbewijs aangevraagd en rij nu lekker rond in Curaçao met mijn rijbewijs.

Los van alles vond ik het een prima ervaring met Rijless.
Klantvriendelijkheid 10,0Reactiesnelheid 10,0Totaal 10,0
Ervaring door karin knapen uit amstelveen op 20 augustus, 2018
Nog geen rijles gehad maar de communicatie tot nu was super !! Snel, duidelijk en zeer vriendelijk !!
Gemiddeld 8,7Service 9Deskundigheid 9Prijskwaliteit 9
Ervaring door Niels uit Wageningen op 16 augustus, 2018
Makkelijk en duidelijk contact.
Gemiddeld 4,3Service 7Deskundigheid 2Prijskwaliteit 2
Ervaring door Jimmy uit Hilversum op 13 augustus, 2018
Niet mee in zee gaan!

Via google kwam ik terecht bij Rijless.nl. De website zag er goed uit en de klantenservice was professioneel, dus ik dacht een goede rijschool gevonden te hebben. Na wat vraagwerk betreft pakketmogelijkheden besloot ik een proefles aan te vragen waarin de instructeur kon inschatten hoeveel lessen ik nodig zou hebben. Ik had al 10 lessen bij een andere rijschool afgenomen en had dus al een aantal in mijn hoofd, maar wou dit toch graag afstemmen met de instructeur. De proefles kost 40 euro vooraf te betalen, deze 40 euro wordt echter in mindering gebracht op de totaalprijs van het pakket indien je besluit verder te lessen bij Rijless (is dan dus gratis).
De proefles stelde niet veel voor, ik reed zelfstandig zodat de instructeur kon bepalen wat mijn zwakke punten waren en een schatting betreft pakket kon maken. Tijdens de proefles gestopt bij een geldmachine om de 40 euro te betalen aan de instructeur.
Na betaling kwamen we bij het pakket afstemmen. De instructeur probeerde mij in de eerste instantie een pakket van 32 lessen aan te praten. Ik maakte direct duidelijk dat dit overdreven veel was, waarna hij zakte naar een pakket van (24?) lessen. Ik gaf aan dat ik op de site een pakket van 15 lessen gezien had, en dat ik dit pakket wilde. Tijdens de rit terug probeerde de instructeur mij toch over te halen het 24 lessen pakket af te nemen, maar ik bleef steevast bij het 15 lessen pakket, en gaf aan dat indien aan het einde van de 15 lessen ik nog niet competent bleek ik losse lessen bij zou kopen. Ik dacht dat dit een vorm van agressieve verkoop was, duidelijk zijn mij meer praatjes zou besparen en kapte het gesprek dus af met welk pakket ik koos.
Toen we bij mijn huis aankwamen vroeg ik hoe wij de lessen in zouden plannen. “Niet.” Was het antwoord. Want ik wilde geen 24 lessen pakket nemen, waardoor “wij geen akkoord kunnen bereiken.” Nee was ook het antwoord dat ik kreeg toen ik het geld van de proefles terugvroeg. Mijn argument was dat het niet mijn keuze is om niet bij Rijless door te lessen, maar daar viel niet over te praten. Ik mocht niet verder lessen.
Ik heb vervolgens bij een andere rijschool 16 lessen afgenomen en mijn rijbewijs in 1x behaald. Van Rijless heb ik nooit meer iets te horen gekregen. Achteraf bleek een vriendin van mij ook een slechte ervaring met Rijless te hebben: zij had met de instructeur afgesproken in termijnen te betalen, maar kreeg na 20 lessen te horen dat er geen praktijkexamen voor haar aangevraagd zou worden tot het totale pakket afgelost was. Al met al geen zuivere koffie, zorg ervoor dat je je als ouder niet laat misleiden!
Reactie van RijLESS
Beste Jimmy, Dank je wel voor de moeite die je hebt genomen om je ervaring te delen. Je bent heel ontevreden over hoe de proefrijles is verlopen en hoewel de proefrijles in maart was, zit het je nog steeds hoog en dat vind ik heel vervelend voor je. Gedane zaken kan ik helaas niet terugdraaien en je ziet ook wij kunnen de plank misslaan. Met meer dan 10.000 proefrijlessen per jaar, streven we naar 100% tevreden leerling, maar dat is bij jou niet gelukt en daar bied ik ook mijn excuses voor. Van iedere proefrijles wordt een verslag gemaakt en ik zag dat de instructeur die je had, voor de eerste keer een proefrijles reed, je was als het ware zijn eerste leerling. Dit heeft zeker een rol gespeeld. Je bent een assertieve leerling, met een duidelijk mening die je ook ten tijde van je proefrijles niet onder stoelen of banken schoof. Mijn collega kon daar duidelijk niet goed mee omgaan en dat maakte je instructeur onzeker. Jullie hadden geen klik met elkaar. Dat neemt niet weg dat we je veel beter hadden moeten uitleggen, wat het advies over het aantal rijlessen voor jou inhield en dat je na de proefrijles niet vastzit aan een pakket. In de proefrijles geven we aan wat we verwachten, maar in de lessen daarna kan je natuurlijk sneller gaan dan verwacht. Op onze website vind je daarom bijvoorbeeld ook terug onder de categorie “Hulp - Proefrijles” dat als na de proefrijles blijkt dat je minder lessen nodig hebt, we dat gewoon aanpassen. Je rijdt en betaalt alleen de lessen die je nodig hebt, geen les meer. Het aanpassen van het aantal rijlessen, is geen enkel probleem. Nog even over je vriendin en haar betaling. Je kan bij ons in tegenstelling tot heel veel andere rijscholen wel gespreid per maand betalen, zonder meerkosten en het klopt dat je dan op examen mag nadat je pakket betaald is. Examen doen, je rijbewijs halen en achteraf betalen, kan bij ons ook, maar dan is er sprake van financiering, een lening waar je rente over betaalt en je vriendin had geen financiering, dus vandaar dat ze na betaling van haar pakket examen deed. Tot slot ben ik heel blij dat je een rijschool hebt gevonden die beter bij je past en wil ik je feliciteren met je rijbewijs en wens ik je heel veel veilige kilometers toe. Met vriendelijke groet, Rinus RijLESS.nl
Gemiddeld 8,3Service 9Deskundigheid 8Prijskwaliteit 8
Ervaring door Dhr./mevr. uit Onbekend op 13 augustus, 2018
Supertevreden over Rijless. Kon altijd terecht met vragen en werd snel en vriendelijk geholpen. Ze maken geen beloftes die ze niet kunnen nakomen.
Reactie van RijLESS
Dank je wel voor deze lovende woorden! Altijd tof om zo bedankt te worden, het was ook heel leuk om voor jou de lessen te regelen. Heel veel plezier met je rijbewijs, namens het hele team van RijLESS.nl
Gemiddeld 4,3Service 7Deskundigheid 2Prijskwaliteit 2
Ervaring door Jimmy uit Hilversum op 13 augustus, 2018
Niet mee in zee gaan!

Via google kwam ik terecht bij Rijless.nl. De website zag er goed uit en de klantenservice was professioneel, dus ik dacht een goede rijschool gevonden te hebben. Na wat vraagwerk betreft pakketmogelijkheden besloot ik een proefles aan te vragen waarin de instructeur kon inschatten hoeveel lessen ik nodig zou hebben. Ik had al 10 lessen bij een andere rijschool afgenomen en had dus al een aantal in mijn hoofd, maar wou dit toch graag afstemmen met de instructeur. De proefles kost 40 euro vooraf te betalen, deze 40 euro wordt echter in mindering gebracht op de totaalprijs van het pakket indien je besluit verder te lessen bij Rijless (is dan dus gratis).
De proefles stelde niet veel voor, ik reed zelfstandig zodat de instructeur kon bepalen wat mijn zwakke punten waren en een schatting betreft pakket kon maken. Tijdens de proefles gestopt bij een geldmachine om de 40 euro te betalen aan de instructeur.
Na betaling kwamen we bij het pakket afstemmen. De instructeur probeerde mij in de eerste instantie een pakket van 32 lessen aan te praten. Ik maakte direct duidelijk dat dit overdreven veel was, waarna hij zakte naar een pakket van (24?) lessen. Ik gaf aan dat ik op de site een pakket van 15 lessen gezien had, en dat ik dit pakket wilde. Tijdens de rit terug probeerde de instructeur mij toch over te halen het 24 lessen pakket af te nemen, maar ik bleef steevast bij het 15 lessen pakket, en gaf aan dat indien aan het einde van de 15 lessen ik nog niet competent bleek ik losse lessen bij zou kopen. Ik dacht dat dit een vorm van agressieve verkoop was, duidelijk zijn mij meer praatjes zou besparen en kapte het gesprek dus af met welk pakket ik koos.
Toen we bij mijn huis aankwamen vroeg ik hoe wij de lessen in zouden plannen. “Niet.” Was het antwoord. Want ik wilde geen 24 lessen pakket nemen, waardoor “wij geen akkoord kunnen bereiken.” Nee was ook het antwoord dat ik kreeg toen ik het geld van de proefles terugvroeg. Mijn argument was dat het niet mijn keuze is om niet bij Rijless door te lessen, maar daar viel niet over te praten. Ik mocht niet verder lessen.
Ik heb vervolgens bij een andere rijschool 16 lessen afgenomen en mijn rijbewijs in 1x behaald. Van Rijless heb ik nooit meer iets te horen gekregen. Achteraf bleek een vriendin van mij ook een slechte ervaring met Rijless te hebben: zij had met de instructeur afgesproken in termijnen te betalen, maar kreeg na 20 lessen te horen dat er geen praktijkexamen voor haar aangevraagd zou worden tot het totale pakket afgelost was. Al met al geen zuivere koffie, zorg ervoor dat je je als ouder niet laat misleiden!
Gemiddeld 9,7Service 10Deskundigheid 10Prijskwaliteit 10
Ervaring door Tom uit Grave op 09 augustus, 2018
Mijn ervaring is zeer goed snelle servus prettig ik de omgang wat vertrouwen geeft
Gemiddeld 9,7Service 10Deskundigheid 10Prijskwaliteit 10
Ervaring door Tom uit Grave op 09 augustus, 2018
Mijn ervaring is zeer goed snelle servus prettig ik de omgang wat vertrouwen geeft
Reactie van RijLESS
Dank je wel Tom! Veel plezier met je rijbewijs!
Gemiddeld 4,3Service 5Deskundigheid 5Prijskwaliteit 5
Ervaring door Jiyan uit Zaandam op 03 augustus, 2018
Ze komen hun beloftes niet na, ze hebben Rij instructeurs die niet eens goed Nederlands preken. Ik werd wel snel geholpen en te word gestaan. Maar all met al was de Organisatie niet goed. Na een tijdtje ben ik weg gegaan bij rijless.nl en nam ik ergens andeers les waar ik bij rijles twee keer Twee keer gezakt ben Ben ik bij de andere rijschool in één keer geslaagd
Reactie van RijLESS
Beste Jiyan, allereerst willen we je van harte feliciteren met het behalen van je rijbewijs. We vinden het uiteraard jammer dat het niet bij ons gelukt is. Je bent zeker niet met schande gezakt bij ons en zat heel dicht tegen slagen aan. Wat jammer is dat je tussen de examens door een hele tijd gestopt bent met les volgen. Wij adviseren leerlingen altijd om door te blijven lessen. Zo kan je de vaardigheden op peil houden en werken aan de punten waar nog verbetering nodig is.
Gemiddeld 8,7Service 9Deskundigheid 9Prijskwaliteit 9
Ervaring door Naomi uit Soesterberg op 25 juli, 2018
Niet heel veel contact met het bedrijf zelf gehad maar het contact wat er was was prima. De Rijinstructeur ook geen klachten over altijd ver van te voren in kunnen plannen en dacht met je mee.
Gemiddeld 8,7Service 8Deskundigheid 9Prijskwaliteit 9
Ervaring door Guillermo uit Ridderkerk op 20 juli, 2018
Snel reactie van Rinus en kon volgende dag al intake doen. Gekoppeld aan Mo. Hartelijk bedankt Mo voor de rijlessen altijd rechtvaardig Top rijinstructeur!!
Gemiddeld 9Service 9Deskundigheid 9Prijskwaliteit 9
Ervaring door Deborah uit Maartensdijk op 16 juli, 2018
Vandaag geslaagd, superbedankt voor de rijlessen Farid!
Gemiddeld 9,7Service 9Deskundigheid 10Prijskwaliteit 10
Ervaring door Lysanne uit pernis Rotterdam op 12 juli, 2018
Ik vond het bedrijf heel prettig als je vragen hebt of meldingen wordt het prima opgepakt. En ze zijn ook erg vriendelijk en hartelijk
Gemiddeld 2Service 1Deskundigheid n.v.t.Prijskwaliteit n.v.t.
Ervaring door Didy uit Aalsmeer op 12 juli, 2018
Niet echt super goeie ervaringen met dit bedrijf. Rijleraar eerste rijles super optijd, erg vriendelijk. 2e les rijleraar te laat. Ik heb maar 3 lessen gehad van de 6. 2x afgezegd door me rijleraar en 1 keer is die gewoon niet opkomen dagen. Maar gelukkig niet tevreden geld terug, dat zegt al iets...
Gemiddeld 10Service 10Deskundigheid 10Prijskwaliteit 10
Ervaring door David uit Alblasserdam op 27 juni, 2018
In één keer geslaagd door leerzame lessen van Rijless! Er wordt rekening gehouden met je eigen rooster en er zijn makkelijk lessen in te plannen. Zeer aan te bevelen!
Gemiddeld 1,3Service 1Deskundigheid 1Prijskwaliteit 1
Ervaring door Nikki uit Onbekend op 15 juni, 2018
Alles is heel slecht geregeld, ik kreeg pakket van 46 lessen wat van te voren niet werd gezegd. ik heb 40 euro betaald aan proefles die 20 min duurde en ik alleen maar mocht sturen. Niet gaan, zijn oplichters.
en die 7 euro korting is bullshit, je krijg je 40euro van proefles ook niet terug
Gemiddeld 1,3Service 1Deskundigheid 1Prijskwaliteit 1
Ervaring door Nikki uit Onbekend op 15 juni, 2018
Alles is heel slecht geregeld, ik kreeg pakket van 46 lessen wat van te voren niet werd gezegd. ik heb 40 euro betaald aan proefles die 20 min duurde en ik alleen maar mocht sturen. Niet gaan, zijn oplichters.
en die 7 euro korting is bullshit, je krijg je 40euro van proefles ook niet terug
Reactie van RijLESS
Beste Nikki, De lopende acties en voorwaarden waren je helemaal duidelijk en zijn bij de bevestiging van je proefrijles allereerst per e-mail en daarna telefonisch en per Whatsapp aan je uitgelegd. Voor dat je een proefrijles rijdt, hebben we je gesproken, zodat er geen verrassingen zijn als je de proefrijles rijdt. Daarnaast zal ik ook hier de acties nog een keer uitleggen. Nu 7 euro per rijles korting Je krijgt nu op alle rijlessen 7 euro korting (per rijles) tot aan je rijexamen en daardoor is een rijles van 50 minuten nu 34,75 euro. Daarnaast lessen we vaak in blokuren, 2 rijlessen van 50 minuten achter elkaar. Gezakt? Je krijgt gratis herexamens Bij Rijless krijg je gratis herexamens als je zakt. Opnieuw examen doen op onze kosten op de voorwaarden dat jij de rijlessen betaalt. Dit zijn dan 4 blokuren. En waarom 4? Tussen de examens door zit gemiddeld 4 weken en voor de regelmaat en het werken aan je fouten willen we dat je minimaal iedere week lest. Die 4 lessen van honderd minuten komen dus overeen met de 4 weken die er tussen de examens zit. Gratis proefrijles De proefrijles is gratis als je bij ons komt lessen en anders 40 euro. Je betaalt de proefrijles contant in de leswagen en je krijgt die 40 euro terug als een extra korting op je pakket. Omdat jij ontevreden was over de proefrijles op zich, hebben we je opmerkingen zo serieus genomen dat we de 40 euro van je proefrijles op je Iban rekening hebben teruggestort. Dit omdat we vinden dat je niet minder dan een heel goede les van ons mag verwachten. Jij was blij dat we het gelijk voor je oppakte en de schadeloosstelling van je proefrijles. Des te verbaasder ben ik nu over deze beoordeling, maar niettemin wens ik je alsnog heel veel succes met je rijlessen en ik hoop dat je een rijschool vindt die beter bij je past. Met vriendelijke groet, Rinus