Rijinstructeur was top, Rijless minder
Na een proefles in eind oktober moest ik nog bijna 2 maanden wachten tot mijn eerste rijles. Ik kreeg bij mijn proefles te horen dat ik 24 blokuren nodig zou hebben om mijn rijbewijs te halen. De rijinstructeur, Luuk, was echt super fijn, regelde alles goed en had enorm veel geduld. Ik heb mijn theorie in maart gehaald. Ik heb daarna ook binnen een maand mijn gezondheidsverklaring geregeld zodat mijn praktijk ingepland kon worden. Vervolgens heeft dit tot juli geduurd voor mijn praktijk door Rijless is ingepland! Ik heb meerdere keren gevraagd of mijn praktijk ingepland kon worden maar dit werd steeds niet gedaan. Nadat mijn rijinstructeur had gebeld met Rijless om het toch maar eens te regelen, vertelde hij mij dat ze me niet konden inplannen omdat mijn machtiging ondertussen verlopen was. (wat ook wel genoeg zegt) ze hebben me hier nooit over gecontacteerd! Ik heb deze machtiging verlengt maar verder niets meer van Rijless gehoord. Mijn praktijk kwam pas in December te vallen! Een paar weken later werd ik door iemand van Rijless gebeld omdat ik een extra pakket moest kopen. Dit omdat ik het niet zou halen met mijn afgesproken pakket en toch moest blijven lessen tot december, ondanks het feit dat ik al goed kon rijden. Ik blijf het raar vinden dat ik extra geld heb moeten betalen terwijl alles geregeld was voor het inplannen van mijn praktijk en zij dit niet hebben gedaan. Een aantal weken later kwam ik er achter dat ik door omstandigheden niet op de datum van mijn praktijkexamen kon. Ik heb dit direct bij mijn instructeur aangegeven die daar achteraan is gegaan. Rijless heeft ook hierbij niets van zich laten weten en tegen mijn instructeur gezegd dat zij geen plek hadden dus niet veel eraan konden doen. Uiteindelijk heeft mijn rijinstructeur gelukkig binnen zijn eigen rijschool de data kunnen ruilen waardoor ik alsnog kon afrijden en slagen!