Informatie Corona maatregelen en Rijless

Belangrijkste richtlijnen

Kun je vlak voor je rijles op één van de volgende vragen met “Ja” beantwoorden, annuleer dan de afspraak:

  • Heb je de afgelopen 24 uur een of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts?
  • Heb je op dit moment een huisgenoot met milde klachten en koorts en/of benauwdheid?
  • Heb je een huisgenoot/gezinslid met het coronavirus en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij of zij nog klachten had?
  • Heb je het coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (met een test)?
  • Ben je in quarantaine omdat je met iemand in nauw contact bent geweest bij wie het coronavirus is vastgesteld. Of ben je teruggekomen uit een Covid-19 risicogebied?
  • Bent u gewaarschuwd door de Coronamelder-app?

Maximaal één leerling in de leswagen

In de leswagen mogen maximaal twee mensen zitten, de leerling en de instructeur

Vanaf zaterdag 5 juni mogen er weer twee leerlingen in de leswagen.

Mondkapje niet verplicht tijden de rijles

Het dragen van een mondkapje is niet verplicht voor leerling en instructeur tijdens de rijles. Sommige rijinstructeurs geven de voorkeur om een mondkapje te dragen.

Mondkapje nog wel verplicht bij CBR examens

Het CBR hanteert nog wel een mondkapjesplicht tijdens een CBR examen.

Een nieuw rijexamen nodig?

Kandidaten van wie het rijexamen is uitgesteld, krijgen straks voorrang bij het reserveren van een rijexamen.

Het CBR zorgt ervoor dat er kosteloos een nieuwe datum gereserveerd kan worden.

Uitgestelde examens in de lockdownperiode van 15 december tot en met 2 maart worden vanaf de dag na het uitstel opnieuw gereserveerd.

Hiervoor zijn speciale plekken beschikbaar in de periode van 3 maart tot en met mei.

Nieuwe examens kunnen straks weer gereserveerd worden vanaf juni.

Zodra we je uitgestelde examen opnieuw kunnen plannen, doen we dit in overleg met je rijinstructeur.

Geef je beschikbaarheid aan je rijinstructeur door. Na 24 uur kunnen we je examendatum en tijd bij het CBR niet meer wijzigen.

Je krijgt van ons straks altijd de snelste datum die het CBR beschikbaar stelt.

Verloopt je theoriecertificaat?

Is je theorie vervallen tussen 1 juni t/m 30 september, dan blijft de uitslag geldig t/m 31 maart 2021

Vervalt je theorie tussen 1 oktober 2020 t/m 30 april 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 30 september 2021

Vervalt je theorie tussen 1 mei t/m 31 mei 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 30 november 2021

Vervalt je theorie tussen 1 juni t/m 30 juni 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 31 december 2021

Vervalt je theorie tussen 1 juli t/m 31 juli 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 31 januari 2022

Vervalt je theorie tussen 1 augustus t/m 31 augustus 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 28 februari 2022

Vervalt je theorie tussen 1 september t/m 30 september 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 31 maart 2022

Vervalt je theorie tussen 1 oktober t/m 31 oktober 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 30 april 2022

Vervalt je theorie tussen 1 november t/m 30 november, dan blijft de uitslag geldig t/m 31 mei 2022

Vervalt je theorie tussen 1 december t/m 31 december 2021, dan blijft de uitslag geldig t/m 30 juni 2022

Hoe wordt je geïnformeerd?

Zodra we bij het CBR je rijexamen reserveren, ontvang je per e-mail automatisch een uitnodiging met je nieuwe examendatum en -tijd.

Het CBR verstuurd direct vanuit hun eigen reserveringsysteem de uitnodiging.

Vragen over je rijexamen?

We staan voor een mega-operatie om zo snel als mogelijk iedereen straks een nieuwe examendatum te geven en begrijpen dat je toch nog met vragen zit. Je krijgt op dit moment het snelst antwoord op je vraag, als je ons een Whatsappje stuurt. Bellen in deze tijd van Corona-maatregelen niet het snelst.

RijLESS Whatsapp 06 8380 5111 (tekstberichten)

We blijven je helpen

We doen er ook in deze tijd alles aan om de service te bieden die je van ons gewend bent. We blijven van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 uur en 17:00 uur online en aan de telefoon bereikbaar voor al je vragen. Omdat de collega’s van de klantenservice zoveel als mogelijk van uit huis werken, kan het soms wat langer duren. We zetten alles op alles om de wacht- en reactietijden kort te houden.

Heb je nog vragen?